Дата и час: Нед - 12 Юли 2020, 02:04



Отговори на тема  [ 612 мнения ]  Отиди на страница 1, 2, 3, 4, 5 ... 41  Следваща
 Железарията: Скорост, Адреналин, и още нещо 
Автор Съобщение
Аватар

Регистриран на: Пет - 01 Дек 2006, 09:25
Мнения: 1686
Местоположение: 333 - Half Way To Hell
Мнение Железарията: Скорост, Адреналин, и още нещо
spikey написа:
SkyWolf написа:
Тази тема отново почва да мяза на поредна такава само за картинки!!! За мотори си има отделна тема. За коли също си има тема...За оръжията няма,но ако ще се пуска нещо за тях, поне напишете малко информация...

П.С.: Да, да, знам че има и други "теми в картинки"...но това мисля вече е дискутирано не веднъж
Бих добавила само да не забравяте и за размера на снимките. Не ни карайте и тази тема да заключваме, за да поправяме линковете с тагове само на линкове.

МОЛЯ снимките да не са по голями от 400х600 пиксела ако са по голями пускайте само линкове към тях по този начин
[url = Линк ]Нещо написано[ /url]
Благодаря



Хаиде сега да видим ко ша праим тука ми ша си говорим за железарията
Авто мото камиони кораби влакове самолети танкове абе общо взето за онези машини които
ни взимат здравето или ние тяхното зависи гледната точка



да са почваме значи


тъи тъи една новиничка от скоро

Горди борд 43 във български териториални води - траверса на нос Атия, 7,01 часа, 7 септември 2008 г.

Изображение

"Горди" подхожда - за да не питате петното на левия борд е мрежата на трапа
Изображение

"Горди" на входа на Атия
Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

"Буксирчетата" на ПБ Атия - медицинските катери
Изображение

Изображение


Последна промяна piko1 на Чет - 23 Окт 2008, 20:40, променена общо 4 пъти



Пет - 26 Сеп 2008, 15:26
Профил ICQ WWW
Аватар

Регистриран на: Пет - 13 Окт 2006, 20:41
Мнения: 12607
Местоположение: София
Мнение 
Абе Петкони, нали имаше неква тема за коли :roll:


Пет - 26 Сеп 2008, 15:27
Профил WWW
Аватар

Регистриран на: Сря - 13 Дек 2006, 10:22
Мнения: 4511
Местоположение: Third Rock from the Sun
Мнение 
Не, че нещо, Пико, ама не ти ли стига, че на няколко пъти темата ти се затваря поради липса на интерес към нея?


Пет - 26 Сеп 2008, 15:27
Профил
Аватар

Регистриран на: Пет - 26 Яну 2007, 16:14
Мнения: 1052
Местоположение: В автомобила! 3г.=90000км.
Мнение 
всъщност предпочитам пластмасовите кламери
съжалявам Пико, че не оправдавам очакванията :?


Пет - 26 Сеп 2008, 15:28
Профил ICQ
Аватар

Регистриран на: Пет - 13 Окт 2006, 12:39
Мнения: 16509
Местоположение: ...Under The Bridge...
Мнение 
ето го най-красивият



http://aboutfacts.net/Weapons&War/Weapo ... ismark.jpg


Пет - 26 Сеп 2008, 15:29
Профил WWW
Аватар

Регистриран на: Пет - 01 Дек 2006, 09:25
Мнения: 1686
Местоположение: 333 - Half Way To Hell
Мнение 
е да ма тогава само за самолети идеше реч ам напоследъ самолетчетата
са ми без интересни таааа
още малко снимчици

и новинки

сига значи поздрав за олд скул хорицата
уникален снимчок
Изображение

Изображение
някой може ли да преведе китаиския :shock:


Пет - 26 Сеп 2008, 15:32
Профил ICQ WWW
Аватар

Регистриран на: Пет - 01 Дек 2006, 09:25
Мнения: 1686
Местоположение: 333 - Half Way To Hell
Мнение 
и една статика на тема столетници


Столетниците в локомотивната музейна колекция на БДЖ
Изображение
Инж. Димитър ДЕЯНОВ



Въпреки че железниците у нас съществуват от 142 години и към 1908 (т.е. преди един век) БДЖ вече са притежавали локомотивен парк, наброяващ 133 единици, групирани в 12 серии с 20 конструктивни разновидности, някои от които с уникално устройство, днес оцелелите столетници в нашата локомотивна музейна колекция могат да се изброят само на пръстите на едната ръка. При това, измежду тях, само два са доставени специално за БДЖ, други два идват в държавните железници със закупуването (1888) и предаването (1920) на железопътни линии, а има и един, който никога не е бил използван в БДЖ.

Между оцелелите локомотиви-столетници липсват представители на първите машини у нас с едноосна водеща талига (№ 101 – 106), на първите, работещи с двойно разширение на парата по системата Compound (№ 171 – 178), на първите четирицилиндрови бързоходни, с двуосна водеща талига, система Wulff-Compound ( серия 08 ), както и на други интересни конструкции.

Най-старата машина в музейната колекция на БДЖ е локомотив № 148. Той е произведен в английската фабрика Sharp & Stewart Co Atlas Works – Manchester, с фабричен № 1873/1868 и е една от 8-те машини на тази фабрика, доставени за линията Русе - Варна. През 1888, заедно с откупуването на линията, преминава в локомотивния парк на БДЖ и продължава да обслужва влакове до 1900. След това е използван за спомагателна дейност. Към 1910 е в района на депо Пловдив, където вози работни влакове. През 1914, а и по-нататък, въпреки че тази локомотивна серия официално е извадена от експлоатация, продължава използването на някои от нейните единици за вътрешнодеповска маневра, чак до 1924. Тогава именно локомотив № 148, който вече се намира в района на София, е запазен, по инициатива на цар Борис III, и е изпратен, заедно с триосния вагон-салон S3 - № 1 (“Султанието”), в т.нар. “царски” (след 1946 – “правителствен”) ремиз, за съхраняване под покрив, където остава консервиран повече от 12 години.

През 1937 локомотивът е възстановен и взема участие, под пара, при отбелязването на 70 години ЖП тракция – Русе и през 1938 – на 50 години от административното учредяване на БДЖ. След тези юбилейни пътувания, локомотив № 148 продължава да се пази в гореспоменатия ремиз до 1950, когато там решават, че вече не им е нужен, и го прехвърлят в базата за студени локомотиви, срещу Депо София. Оттогава стои на открито и за него почти не се полагат някакви грижи (виж сп. “Железопътен транспорт”, брой 1/1963, с. 26).

Едва през 1966 локомотивът е подготвен и изпратен, за да постъпи в така наречения тогава Национален музей на транспорта и съобщенията (НМТС), създаден на първата гара в Русе, по случай 100 години от откриването на жп линия Русе - Варна. От 1966 до днес, локомотив 148 е изложен на открито, в двора на музея. През това време от него са изчезнали редица части, включително и някои крупни (шатуните, ексцентриковите щанги и техните лагери). Сега той е в състояние все още да се движи на собствени колела, но без собствена тяга.

Тук искам да отбележа, че поставените, през 1966, от двете страни на тендера табели с надпис 1866, означават годината на откриването на първата жп линия Русе - Варна и погрешно се смятат от мнозина за годината на производството на локомотив 148, която е 1868. Преди това, както е видно от направените снимки, през 1937, надписът на тези табели е бил 1867 – т.е. годината на откриването на ЖП тракция – Русе.

Следващата по възраст машина в музейната колекция от локомотивния парк на БДЖ е 47.05, която представя втората конструктивна разновидност на маневрените тендерни локомотиви, серия 47. Тя притежава облика на типичните германски маневрени локомотиви, произвеждани масово между 1898 и 1921, известни с DR серия 896-8. Локомотив 47.05 е доставен от фабриката J.A.Maffei – München, с фабричен № 2133 /1900.

Първоначално е зачислен в Депо София и работи като маневрен локомотив в Софийския железопътен район, а след Втората световна война, от 1947, в Депо Стара Загора. Там продължава експлоатацията му в гаровата маневрена дейност. От 1956 се използва предимно за вътрешнодеповска маневра (до 1975). Обявен е за музеен през 1979 и първоначално се базира в Депо Стара Загора, а след това е изпратен в База Калояновец. През август 1998 е докаран от базата в Депо София и старателно възстановен за стационарно експониране. На 15 септември 1998 е изложен при Централна гара София, от западната страна на приемното здание, по случай 110 години от учредяването (1888) на БДЖ като администрация.

През настоящата година се навършва точно един век от доставката и на музейния локомотив 26.26, произведен в локомотивната фабрика на заводите Henschel & Sohn – Cassel, с фабричен № 9073/1908. Първоначално получава експлоатационен номер 364 и е зачислен в Тракция - София. По времето на Балканската война е изпратен за усилване парка на Тракция - Пловдив, а от 1914 е зачислен окончателно там и остава на работа по южната мрежа.

През 1924 локомотивът е изпратен за капитален ремонт в бившите железопътни работилници Breitfeld – Danek – Slany (Чехословакия), след което отново е зачислен в Пловдивската тракция и работи предимно в депата Пловдив и Златидол. От 1 май 1936, за първи и последен път, машината е преномерирана от № 364 на № 26.26, по новото тогава серийно означение.

От началото на 1942, локомотив 26.26 е зачислен, заедно с други два (16.04 и 35.16), в новооткритото тогава Депо Симитли, което започва дейността си на нормално междурелсие с тези три машини.

В края на 1943, локомотив 26.26 е изпратен в тогавашния Тракийски жп район и зачислен в Депо Драма, където работи около година. През октомври 1944, сред изтегления от Беломорието и гариран в участъка Генерал Тодоров - Кулата български подвижен състав, е и машината 26.26. Локомотивът престоява там до септември 1945, когато нормалната линия достига от Симитли до Генерал Тодоров и гарираният подвижен състав е прибран във вътрешността на страната. За кратко, локомотив 26.26 отново е зачислен в Депо Симитли, след което работи в депата Перник, Пловдив и Димитровград.

През 1953, заедно с други две машини от същата серия, локомотив 26.26 е предаден безвъзмездно на ДМЗ “Ленин” – Перник, където се използва за вътрешно заводска и изтеглителна маневра между завода и гара Перник-разпределителна. Там остава до 1968. Тогава, във връзка с набирането на стари локомотиви за музейната колекция на БДЖ (всички машини от серия 26 са вече предадени на промишлеността или бракувани), в ДМЗ “Ленин” е изпратен служител на дирекция “Локомотивно стопанство” (авторът на настоящите редове), който, след прегледа на намиращите се там локомотиви, избира 26.26, току-що пристигнал от заводски ремонт, с нова вътрешна пещ на локомотивния котел.

Локомотивът е върнат на БДЖ и през 1969 е изпратен на отговорно пазене в Депо Плевен. През 1979, със заповед № 18/08.01.1979, е докаран в Депо София, където престоява още 10 години. През 1989 е възстановен и става най-стария действащ със собствена тяга музеен локомотив в БДЖ. Участва в редица юбилейни и демонстрационни пътувания, както и в снимки за филмови продукции, до 1997, когато изтича срокът за ревизията на парния му котел. Оттогава се съхранява в Депо София и очаква извършването на споменатата ревизия, за да може да се пусне отново в движение под пара, или, ако металографията не е благоприятна, да се подготви за стационарен експонат.

Единственият засега теснолинеен локомотив-столетник в музейната колекция е 20260, с име “Врана”, произведен в A. Borsig – Berlin, с фабричен № 5912/1906. Той постъпва в БДЖ през 1920, с получените за общодържавно ползване военни теснолинейни (600 мм) железници. Поради малката им мощност, локомотивите серия 20060 не са използвани за обслужване на влакове, а работят по железопътните строежи. През 1936, локомотив 20260 е на Пристанище Бургас, а през 1938 е изпратен във Военната фабрика (сегашния завод “Арсенал”) – Казанлък.

Когато там се преустановява използването на теснолинейното коловозно развитие, машината остава в бездействие. По-късно, по инициатива на железничари от Казанлък и Стара Загора, тя е прибрана в Депо Стара Загора и изложена в двора на депото като локомотив-паметник. През 1979, е обявена за стационарен експонат и се води в локомотивната музейна колекция на БДЖ.

Последният, но втори по възраст, локомотив-столетник в музейната колекция, е двуосен, за нормално междурелсие, произведен в локомотивната фабрика Krauss & Co – München, с фабричен № 1475 от 1884.

Описвам го последен, защото никога не е бил въвеждан в локомотивния парк на БДЖ, а как попада в музейната колекция, ще стане ясно от следващата историческа справка:

За първи път локомотивът е пуснат в експлоатация през 1884, в германската фабрика за огнеупорни изделия Deutsche Thonröhren - Chamotte – Fabrik, със заводския му номер 1475, който е приет и за експлоатационен. Там е използван в продължение на 28 години. През 1912, е закупен от локомотивната фабрика Orenstein & Koppel – Berlin, която му прави капитален ремонт и го продава на българско предприятие. Предполага се, че това е дъскорезница в село Долен чифлик, свързана със строителството (1912) на първоначално частната горска жп линия Синдел - Дъбрава[4]. Вероятно след 1921, когато БДЖ откриват за държавна експлоатация линията Синдел - Долен чифлик, локомотив № 1475 е предаден или продаден, на Гебеджанската (Белославската) стъкларска фабрика. Там го използват до 1978, когато е заместен от дизелов локомотив. Тогавашното ръководство на Локомотивно депо Варна, със съгласието на дирекция “Локомотивно стопанство” при Генералната дирекция на БДЖ, получава от завода малкия локомотив срещу равностойна маса отпадъчно желязо и, след съответна консервация и необходимата друга подготовка, го поставя върху релсово звено като локомотив-паметник във филиалното Депо Синдел.

След закриването на Депо Синдел, поради опасност от посегателства върху изложения там локомотив № 1475, той е докаран, през 2004, в Депо Варна. Тогава е обявен за музейна собственост на БДЖ ЕАД и, от октомври с.г., започват възстановителните работи за подготовката му като стационарен музеен експонат.

За съжаление, реставрацията на локомотив № 1475 се забави много, по различни причини, най-често организационни. Към настоящия момент тя още не е завършена.

Това са столетниците в музейния локомотивен парк на БДЖ, към 2008. Подредени по възраст, те са: № 148 – на 140 години, № 1475 – на 124 години, № 47.05 – на 108 години, № 20260 – на

102 години и № 26.26 – на 100 години.



Литература:

1. Деянов Д., сп. “Железопътен транспорт” – 2/1990 и 5/1993

2. Динчев Г., сп. “Железопътен транспорт” – 1/2007

3. Личен архив на автора

4. Деянов Д. Железопътната мрежа в България 1866 -1975, изд. “Булхаус”, Стара Загора, с. 121, 2005 г.

----------------
Locked Оn : Radio Z-Rock - Broadcasted by Atlantis.BG


Пет - 26 Сеп 2008, 15:38
Профил ICQ WWW
Аватар

Регистриран на: Пет - 01 Дек 2006, 09:25
Мнения: 1686
Местоположение: 333 - Half Way To Hell
Мнение 
то май не схванахте че за тази тема е важно не да се пише а да се чете :wink:
не се пишело ми не се бе не ти требва да ти пишат нещо за да дваш стабилно количество информация която хората при желание ще усвоят ако им е интересна
така и така ако имаш време за пилеене що пък да не прочетеш някоя интересност

:wink:

Изображение

----------------
Locked Оn : Radio Z-Rock - Broadcasted by Atlantis.BG


Пет - 26 Сеп 2008, 16:19
Профил ICQ WWW
Аватар

Регистриран на: Чет - 18 Яну 2007, 22:17
Мнения: 2595
Местоположение: Right Next Door 2 Hell =P
Мнение 
Пико, вече прекали!
Поне три пъти е затваряна подобна тема!
Пускам анкета - Искате ли да остане темата или не?
За да не са ти после пак модовете виновни!
Ако не събере поне 50 гласа за една седмица, значи ХОРАТА НЕ ИСКАТ И ДА Я ЧЕТАТ!
Ако не пише никой друг освен теб повече от една седмица, пак се затваря.

И тоя път без мрънканици, моля те! Като искаш нормални взаимоотношения в тоя форум трябва и ти малко да се съобразяваш!


Пет - 26 Сеп 2008, 16:48
Профил ICQ
Аватар

Регистриран на: Чет - 18 Яну 2007, 22:17
Мнения: 2595
Местоположение: Right Next Door 2 Hell =P
Мнение 
И между другото, тема за коли има!


Пет - 26 Сеп 2008, 16:49
Профил ICQ
Аватар

Регистриран на: Пон - 14 Май 2007, 09:52
Мнения: 10992
Местоположение: Шопланд, Абсурдистан
Мнение 
piko1 написа:
то май не схванахте че за тази тема е важно не да се пише а да се чете :wink:

Ти пък май не схващаш изобщо значението на думата 'Форум' ... 8)

_________________
We must stop hiding and fighting... we must open our minds and our hearts...and just be friends !


Пет - 26 Сеп 2008, 16:52
Профил ICQ WWW
Аватар

Регистриран на: Пет - 26 Яну 2007, 16:14
Мнения: 1052
Местоположение: В автомобила! 3г.=90000км.
Мнение 
SuN_RiSe написа:
Ако не пише никой друг освен теб повече от една седмица, пак се затваря.
да разбирам ли, че не пишейки в дадена тема, означава че ми пречи?


Пет - 26 Сеп 2008, 16:53
Профил ICQ
Аватар

Регистриран на: Съб - 21 Апр 2007, 16:03
Мнения: 1279
Местоположение: София
Мнение 
Айде сега постнете снимка на Титаник, че да потъне и да се свърши раутата :P :P
И да не забравите оркестъра с валса :lol:

_________________
"][" ([]) ([]) ][_


Пет - 26 Сеп 2008, 16:54
Профил ICQ WWW
Аватар

Регистриран на: Вто - 16 Яну 2007, 15:50
Мнения: 2535
Местоположение: Племето
Мнение 
Бахмамаму, само аз гласувах с ДА!
Стегнете се бе, келеши, то не може само глупости да серете из форума, трябва и нещо сериозно да има. Ей, как ме ядосвате, дейба!
Изображение

_________________
И не трепна, и не литна, и стои все още стихнал
Гарванът върху Палада над самотната врата.
Като в сън потънал черен демонът на мрака древен
сянката си хвърля сведен върху моята душа.
Няма повече да види утро моята душа.
Блясък нямa вечността.


Пет - 26 Сеп 2008, 16:57
Профил ICQ
Аватар

Регистриран на: Чет - 18 Яну 2007, 22:17
Мнения: 2595
Местоположение: Right Next Door 2 Hell =P
Мнение 
japs написа:
SuN_RiSe написа:
Ако не пише никой друг освен теб повече от една седмица, пак се затваря.
да разбирам ли, че не пишейки в дадена тема, означава че ми пречи?

Не става въпрос дали ще ти разтресе съществуването това дали темата я има или не! Съмнявам се, че някой ше си изгуби съня от това!
Просто не трябва да има двойни стандарти. Не се пише - не се пази, това е.


Пет - 26 Сеп 2008, 17:01
Профил ICQ
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Отговори на тема   [ 612 мнения ]  Отиди на страница 1, 2, 3, 4, 5 ... 41  Следваща

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Иди на:  
cron
Powered by phpBB © 2009 phpBB Group.
Поддръжка от StudioX